“Birinciye Silah, İkinciye bomba”
Dindarlığı düşmanlıkla kaynaştıran bu pedagoji örneği çok
şeyler anlatıyor.
Haber geçtiğimiz Eylül ayında medyada böyle sunulmuş.
Somali’de dini bir örgütün düzenlediği Kuranıkerim
yarışmasında kazanan üç çocuğa verilen ödüller:
Birinci çocuğa, bir tüfek ve 700 dolar,
İkinciye, bir tüfek ve 500 dolar,
Üçüncüye de, iki bomba armağan edilmiş.
El Kaideye bağlı Endülüs radyosunca düzenlenen bu yarışmada
ayrıca çocuklara dini kitaplar da armağan edilmiş. İşte size çekirdekten başlayan
dört dörtlük bir kariyer eğitimi.
Yarışmanın gerekçesi Birleşmiş Milletlerce desteklenen
hükümete karşı savaşan bu silahlı örgütün açlık nedeniyle azalan etkinliği
olarak açıklanıyor.
Çocukları kendi davalarına militan yetiştirmek için doyurup
silahlandıranların arttığı bir dünyada barış sözünün anlamı ne olabilir ki?
Okulda Namaz Zili
Yeni eğitimyılına başlarken İran Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri orta okul ve lise seviyesindeki öğrencilerin okulda namaz kılması için namaz zilinin çalınmasını zorunlu hale getirdikleri medyada haberleştirilmiş.
İlgililerin hedefi, zilin çalmasıyla tüm öğrencilerin birlikte namaz kılmalarını sağlamak ve bu yolla namaz kültürünün tüm toplumda yayılması amacına ulaşmakmış.
Yine geçen Eylül ayında medyada yer alan bu haber, namaz kültürünün yaygınlaşması hedeflendiğini işaretlediğine göre, topluca namaz kılmanın yaygın olmadığını göstermekle kalmayıp, "dindarlık" pedagojisi(!)nin çocuk ve gençlere hangi zorlamalarla yaşama geçirildiğini gösteren sosyolojik veriler olarak önem kazanıyor.
Sevgi Özkan
Okulda Namaz Zili
Yeni eğitimyılına başlarken İran Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri orta okul ve lise seviyesindeki öğrencilerin okulda namaz kılması için namaz zilinin çalınmasını zorunlu hale getirdikleri medyada haberleştirilmiş.
İlgililerin hedefi, zilin çalmasıyla tüm öğrencilerin birlikte namaz kılmalarını sağlamak ve bu yolla namaz kültürünün tüm toplumda yayılması amacına ulaşmakmış.
Yine geçen Eylül ayında medyada yer alan bu haber, namaz kültürünün yaygınlaşması hedeflendiğini işaretlediğine göre, topluca namaz kılmanın yaygın olmadığını göstermekle kalmayıp, "dindarlık" pedagojisi(!)nin çocuk ve gençlere hangi zorlamalarla yaşama geçirildiğini gösteren sosyolojik veriler olarak önem kazanıyor.
Sevgi Özkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder