Reklam olgusu bireysel veya kurumsal ticari yarardan öteye geçeli,
farklı misyonlara ve işlevlere sahip olmaya başladı.
Dünya ve insanlığın ortak küresel sorunlarının
reklam aracı haline getirilmesi kitle eğitiminde reklamın önemini arttırıyor.
Bu
konuda sosyal reklam adıyla sorunlara dikkat çeken parodili görsel düzenlemeler
dünya insanlarının konuyla ilgili ortak kodlanmasını da sağlıyor.
Reklam alanlarının sosyal medyada çok yönlü varlık göstermesi,
mesajların daha evrensel olmasını da sağladığı için reklamcıların sosyal sorumluluk
bilincinin niteliği de daha önemli oluyor.
Çocuk hakları veya insan hakları gibi kavramların içselleştirilmesi
açısından üretilen sosyal reklamlar bu konuda çok önemli bir işlev taşıyor. Kitle
eğitiminde eş zamanlı kodlanmalarla, gerekli bilinç yükseltilmesini sağlıyorlar. Sosyal reklam üzerinden kitle eğitimi meslek kurumları veya STKlara düşerken şu anda ülkemizde Kamu spotu adıyla
medyada en başarılı ve ısrarla kullanan da, devlet yönetimi oluyor.
Aslında konuyla ilgili proje düzenleyen STK ların sosyal medya alanında varlık göstermelerini
sağlamak da meslek olarak Reklamcıların alanına ve sosyal sorumluluğuna girdiği için
Kristal elma yarışında bu kategoriye ayrı bir yer verilmesi konunun ciddiyeti
açısından çok önemli bir dürtü sağlayabilir ve başlı başına bir sosyal etkileşim girişimi olur.
Sevgi Özkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder