24 Haziran 2012 Pazar

SOSYAL REKLAMLAR KİMİN UMURUNDA?


Reklam olgusu bireysel veya kurumsal ticari yarardan öteye geçeli, farklı misyonlara ve işlevlere sahip olmaya başladı.
Dünya ve insanlığın ortak küresel sorunlarının reklam aracı haline getirilmesi kitle eğitiminde reklamın önemini arttırıyor.

Bu konuda sosyal reklam adıyla sorunlara dikkat çeken parodili görsel düzenlemeler dünya insanlarının konuyla ilgili ortak kodlanmasını da sağlıyor.

Reklam alanlarının sosyal medyada çok yönlü varlık göstermesi, mesajların daha evrensel olmasını da sağladığı için reklamcıların sosyal sorumluluk bilincinin niteliği de daha önemli oluyor.

Çocuk hakları veya insan hakları gibi kavramların içselleştirilmesi açısından üretilen sosyal reklamlar bu konuda çok önemli bir işlev taşıyor. Kitle eğitiminde eş zamanlı kodlanmalarla, gerekli bilinç yükseltilmesini sağlıyorlar. Sosyal reklam üzerinden kitle eğitimi meslek kurumları veya STKlara düşerken şu anda ülkemizde  Kamu spotu adıyla medyada en başarılı ve ısrarla kullanan da, devlet  yönetimi oluyor. Aslında konuyla ilgili proje düzenleyen STK ların sosyal medya alanında varlık göstermelerini sağlamak da meslek olarak Reklamcıların alanına ve sosyal sorumluluğuna girdiği için Kristal elma yarışında bu kategoriye ayrı bir yer verilmesi konunun ciddiyeti açısından çok önemli bir dürtü sağlayabilir ve başlı başına bir sosyal etkileşim girişimi olur.
Sevgi Özkan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder