26 Ağustos 2014 Salı

“Öldürme”nin sorun çözücü olarak ALGILANMA tehlikesi.

Olan bitenlerin haberleştirilirken bilgilendirme ve özendirmeye dayalı yanı, reklamsal nitelikte paradoksal bir durumu yansıtıyor.
“Reklamın iyisi kötüsü olmaz” deyişiyle dikkatlere sunulan olgu veya ürünün olumlanması, haber kategorisinde dikkat alanına ardı ardına kaydedilen cinayet, intahar, bağımlılık mağduriyeti haberleri için de geçerlidir. Uzak durulması gereken kötü örneklerin teşvik edici olabilmesi gerçeği, duyuruluşundan başlayarak pek çok noktada özel bir dikkat sergilenmesini gerektiriyor. Çünkü zaten, haber olmasını sağlayan olaylardaki artış, bir süre sonra etkilenenlerin kaçınılmaz tercihlerine dönüşen belirleyiciye dönüyor.
Son yıllarda ardı ardına işlenen kadın cinayetlerindeki artışın en önemli yanı, “öldürme” eyleminin aynı sorunları yaşayanlarca sorun gördüğünü çözme yolu gibi algılanıyor. Bu algılanma biçimi son günlerde ölümcül etkili ve kolay elde edilen zehirli bir maddenin artan kullanımı da önemli bir sosyal sorun olarak duyurulurken kendi kendini reklam ederek cazibe alanı yaratma paradoksunun açmazını yansıtıyor 
Bireysel seçimden ziyade sürü etkileşimiyle çok küçük yaşları etkisine alan bu davranış, tekrarlandıkça kendi kendini reklam eden bir geleneğe dönerek, söndürülmek istenirken alevlendirilen bir yangına dönüşüyor.
Sorunun duyurulması ile çözümü arasındaki yol, oluşumunu açıklayıcı ve önleyici çarelerin öne çıkarılması sağlanmayan ve de lanetlendikçe cazipleşip benimsenen bir tehlikeye dönüşüyor gibi.

Sevgi Özkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder