“Öldürme”nin sorun çözücü
olarak ALGILANMA tehlikesi.
Olan bitenlerin haberleştirilirken bilgilendirme ve
özendirmeye dayalı yanı, reklamsal nitelikte paradoksal bir
durumu yansıtıyor.
“Reklamın iyisi kötüsü olmaz”
deyişiyle dikkatlere sunulan olgu veya ürünün olumlanması, haber kategorisinde dikkat
alanına ardı ardına kaydedilen cinayet, intahar, bağımlılık mağduriyeti
haberleri için de geçerlidir. Uzak durulması gereken kötü örneklerin teşvik
edici olabilmesi gerçeği, duyuruluşundan başlayarak pek çok noktada özel bir
dikkat sergilenmesini gerektiriyor. Çünkü zaten, haber olmasını sağlayan olaylardaki
artış, bir süre sonra etkilenenlerin kaçınılmaz tercihlerine dönüşen
belirleyiciye dönüyor.
Son yıllarda ardı ardına işlenen
kadın cinayetlerindeki artışın en önemli yanı, “öldürme” eyleminin aynı sorunları yaşayanlarca sorun gördüğünü çözme yolu gibi algılanıyor. Bu algılanma biçimi son günlerde ölümcül etkili ve kolay elde
edilen zehirli bir maddenin artan kullanımı da önemli bir sosyal sorun olarak duyurulurken
kendi kendini reklam ederek cazibe alanı yaratma paradoksunun açmazını yansıtıyor
Bireysel seçimden ziyade sürü
etkileşimiyle çok küçük yaşları etkisine alan bu davranış, tekrarlandıkça kendi
kendini reklam eden bir geleneğe dönerek, söndürülmek istenirken alevlendirilen bir yangına dönüşüyor.
Sorunun duyurulması ile
çözümü arasındaki yol, oluşumunu açıklayıcı ve önleyici çarelerin öne
çıkarılması sağlanmayan ve de lanetlendikçe cazipleşip benimsenen bir tehlikeye dönüşüyor gibi.
Sevgi Özkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder