5 Aralık 2013 Perşembe


OECD deki Öğrenci Karnemiz

 

OECD ülkelerinde 15 yaş karşılaştırmalı öğrenci değerlendirme Programı PİSA raporunda 2012 yılı sonuçları açıklandı.1999 yılında

Zorunlu eğitimin sekiz yıla çıkarılmasıyla başlayan yükselmenin artması sürse de 65 ülke arasında hala 42, 43 ve 44.sıralarda yer alması ve bir önceki dönem değerlendirmelerine göre özellikle matematikte yerinde saydığı görülüyor.

Geride kalışımız, eğitimin içeriğinden mi uygulama biçimlerinden mi?

Geriden ilerlerken, ilerleme de geri kalmaya başlamak başarı sayılabilir mi?

Kendi içinde ki ağır ilerleyiş ve ilerlemeyiş kadar genel tablodaki yer, özellikle eğitimin içeriğiyle uğraşmanın gerektiğini gösteriyor. Oysa sorumlular, kendi siyasi hedefleri doğrultusunda biçimsel değişimlerle uğraşma kaygısından eğitimin özünü önemseyip gerekenleri önemsemiyorlar. Bakanlar değişiyor, kurumlara el atılıyor, bazıları kaldırılıyor ama temel paradigma değişmediğinden arayı kapatmak mümkün olmuyor.

Belli ki geriden ilerlemek kendi içinde başarı gibi görülse de ileriye ulaşmayı sağlamıyor. Gerçekten yerinde sayılıyor.

Sevgi Özkan

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder