19 Aralık 2011 Pazartesi

EN ETKİLİ İLETİŞİM.


Banksy’yi, Radikal Gazetesinde Eyüp Can’ın (17.11)İşte benim Protestocum adlı yazısı ve aşağıdaki çizimiyle tanıdım.
Sanatın ne kadar işlevsel olabileceğini gösteren bu çalışması, ve diğerlerine bakınca bu tanışmanın benim açımdan geç kalmış bir tanışma olduğunu düşünüyorum.

“Bir demet çiçek atan yüzü maskeli gösterici” adlı bu eser protesto olarak var olan ve gelişen sokak sanatının nasıl etkili olabileceğinin çarpıcı bir örneği.

Eyüp Can, Banksy’i “Hani şu ünlü olmayı reddettikçe ününe ün katan sokak sanatçısı” ve , “Londradan İsrail’e elinde bir demet çiçekle yolları,duvarları ,köprüleri boyayan bir şehir gerillası” gibi cümlelerle tanıtıyor. Ayrıca sanatçının “Wall and Piece” adlı kitabı ve http://www.banksy.co.uk/ adresine yöneltiyor.

Sokak sanatçıları, sokak tiyatroları, sokak konserleri, sokak gösterileri, sokak şenlikleri, sokak protestoları, sokak kutlamaları ve özellikle orta doğuda protesto ve karşı koyuş kültürünü biçimleyen taş atan çocuk ve gençlerin savaşımları gibi sokak savaşları vb., artık günümüzün gerçeğinin en iyi sokakta algılandığını gösteriyor.

Sanal alemin uçsuz bucaksız var olma alanlarına karşı, gerçek alemin boy gösterdiği bir alan olarak gelişen tüm sokak yaşamlarına her gün bir yenisi katılarak, sanal olanla gerçek olanın çelişkisinden doğan yabancılaşmayı ortadan kaldırıcı bir anlama dönüşüyor. Neyi ret ederse etsin, günümüzde sokakla var olan genellikle lidersiz ve anonim protestoların ortak yanı, sokak toplumsallığının somut gerçeğinde yeşeriyor.
Sevgi Özkan


Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder