Cahillikten doğan pek çok davranışın çok yönlü bozucu etkisi
zihinlerde tepki yaratır ki
Bu, cahilin cahilliğini önlemeye dönük bir sonuç vermez. O
kendisi gibi oldukça daha böyle çok yanlış yapacaktır çünkü cahil, cahilliğini
bilmediği için kendisine neden kızıldığını da yeterince anlamaz. Ve cahilliğine
sığınmaya, yaptığını savunmaya ve kendini haklı bulmaya devam eder.
Cahil olmayanın anlaması gereken de budur.
Esas eğitim cahilin ve suçlunun kendini haklı görmeyeceği
bir yere gelinmesimesidir.
Bu konuda aydınlara önemli sorumluluklar düşer.
Alay etmek onun hatasını anlamasına yetmediği için esas
yapılması gereken yaptığının neden tepkilere yol açtığını ona anlatabilmektir. Bu
iş de cahil olmayana düşer.
Nasıl çocukların bilmediğini düşündüğümüz konularda onlara söyleyeceklerimizi
farklı anlatımlarla kavratmayı tercih ediyorsak, cahil insana da aynı yöntemle yanaşmak
onun cahilliğini gidermek için gereklidir.
İleridekine yetişemeyen gelişmemişle tepki göstermenin
yolları onu yaptığı hatayı anlatacak yönde eğitmekle mümkün olur.
Sevgi Özkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder